Rosh Hashanah

Sarbatoarea Trambite

Sarbatoarea Trambite din acest an incepe pe data de 16 Septembrie 2012,ora 20:21( 29 Elul-5772 )si se termina in data de 17 Septembrie 2012,ora 20:19( 1 Tişri 5773 )

"Vorbeste copiilor lui Israel si spune-le: "Sa nu care cumva sa nu tineti Sabatele Mele, caci acesta va fi intre Mine si voi si urmasii vostri un semn dupa care se va cunoaste ca Eu sunt YHWH, care va sfintesc. (Exod.31:13)

    Le-am dat legile Mele şi le-am făcut cunoscut poruncile Mele, pe cari trebuie să le împlinească omul, ca să trăiască prin ele.  Le-am dat si Sabatele Mele, sa fie ca un semn intre Mine si ei, pentru ca sa stie ca Eu sunt YHWH care-i sfintesc. Sfintiti Sabatele Mele, caci ele sunt un semn intre Mine si voi, ca sa stiti ca Eu sunt YHWH,ELOHIM al vostru!" (Ezec.20:11,12,20)


,,Vorbeşte copiilor lui Israel, şi spune-le: 
,În luna a şaptea, în cea dintîi zi a lunii, să aveţi o zi de odihnă, vestită cu sunet de trîmbiţe, şi o adunare sfîntă.
Atunci să nu faceţi nici o lucrare de slugă,(Levític 23:24-25)

În luna a şaptea, în cea dintîi zi a lunii, să aveţi o adunare sfîntă: atunci să nu faceţi nicio lucrare de slugă. Ziua aceasta să fie vestită între voi cu sunet de trîmbiţă. (Númeri 29:1)

Sărbătoarea se ţine la 1 Tişrei ( luna a şaptea biblică) şi trebuie prăznuită cu adunare de sărbătoare sfântă. În această zi este interzisă orice lucrare de slugă.

Ferice de poporul, care cunoaşte sunetul trîmbiţei, care umblă în lumina Feţei Tale, YHWH!
El se bucură neîncetat de Numele Tău, şi se făleşte cu dreptatea Ta.(Psalm. 89:15-16)

Această sărbătoare are ca eveniment aşteptat de poporul lui YHWH,prin a aviza a doua venire a lui Yashua . 

Sunaţi din trîmbiţă în Sion! Sunaţi în gura mare pe muntele Meu cel sfînt, ca să tremure toţi locuitorii ţării. Căci vine ziua lui YHWH, este aproape! -(Joel 2:1)


Neglijarea Praznicului Trâmbiţelor, aducătorul aminte al faptului că toţi trebuie să ne prezentăm înaintea tronului de Judecător al lui YHWH, poate să-i facă pe oameni să trăiască moralmente iresponsabil.

Căci toţi trebuie să ne înfăţişăm înaintea scaunului de judecată al lui Yashua, pentru ca fiecare să-şi primească răsplata după binele sau răul, pe care -l va fi făcut cînd trăia în trup. 
(2 Corínteni 5:10)      Shalom  !!!

Comentarii

  1. DE ce Rosh-ha -shanah. și nu Yom Teruah? Pentru-că Yom Teruah este cu adevărat Sărbătoarea poruncită...Legătura între shoffar (trîmbițe) și Yom Teruah este distantă ...Zgomot, răcnet,gălăgie ...și trîmbițe e ceva ce se asociază prin zgomot. Adică sensul acestei sărbători este o manifestare exhuberată din toată inima din toți bojocii cu strigăte de bucurie înaintea lui YHWH care este pricina bucuriei fără control...Asocierea shoffaru-lui cu cu această sărbătoare este pentru a da sens mai profund exuberației de teruah.

    RăspundețiȘtergere
  2. Fratilor ei am avut in vis in care domnul mia scris pe hirtie ca va veni pe sata de 18 septembrie dar nu a scris anul mia zis asa pe data de 18 septembrie voi fi aici pe pamint.iar apoi mia aratat 4 calareti fiecare cal avea o culoare si ma aflam in ungaria cu fetita mea de mina iar el era cu noi.razboi mare era flacari durere foc di moarte iar di am zis doamne ce caut di aici acum nu pot sa mai trec in rominia voi ramine aici am zis in gindul meu si asistam la ce vedeam...dar nu ma valga...era da si din vedeam in film...era exact din descrive in apocalipsa. Di nu stiam Pina sai cind este sarbatoare trimbitelor sint crestina practicanta ortodoxa

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Atunci si cei ce se tem de Yahweh au vorbit adesea unul cu altul; Yahweh a luat aminte la lucrul acesta si a ascultat; si o carte de aducere aminte a fost scrisa inaintea Lui, pentru cei ce se tem de Yahweh si cinstesc Numele Lui.(Maleahi 3)